HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

spirituális vásár

2013.12.10. 10:46 gond/ol/a

p1160173b_1386669035.jpg_460x613

évek óta -bár újabban lanyhuló lelkesedéssel - szerettem volna elmenni az immár 17.alkalommal megrendezendő - karácsonyi fesztiválra, a Természetgyógyász magazin meg a Szintézis szabadegyetem közös szervezésében. A lapot olvasom régóta ugyancsak kissé lanyhuló szorgalommal, két kurzust elvégeztem a szabadegyetemen (parapszchológia és valláspszichológia)... de most jött el az ideje, hogy el tudtam menni erre a fesztiválra. ezoterikus , természetgyógyász előadások, és szünetben vásár , fakultativ tanácsadások és tömeg-tömeg, tumultus... azt hiszem többé nem kivánkozom oda. (sokmindennel vagyok igy, lehet, hogy én hanyatlom s nem a dolgok? - vagy mindannyian?)

de nem szeretem, ha bármi, ami szellemi, árucikké válik... attól máris devalválódik, veszit értékéből, sőt megkérdőjeleződik, hiteltelenedik

de azért volt pár megérő mozzanat

az ember - én legalább is - remélem, mindenből mindig tanulhat s okulhat

a "kvantumgyógyászatról", hogy fontos a megosztott figyelem művészete, egyszerre tudni a külvilág felé és befelé fordulni, figyelve s kontrollálva a reakciónkat, felismerni, hogy reagálok.netán rosszul!minden ezen múlik, nem a helyzeten. rajtam. Senki sem sérthet meg. ha én nem akarom. ha nem sértődéssel reagálok! (akármire)- és ha valamit nem akarok, ne tegyem meg, semmiféle megfelelési kényszerből....(persze marad a kérdés, hogy ez mitől "kvantum-"..... semmi kvantumfizikai magyarázat nem hangzik el a méltán népszerű előadó szájából - de hát az emberek többsége gyakorlatias és nem teoretikus.

 

Müller  Péternél teltház az auditorium maximumban...

de mintha ő se lenne már az igazi. (szinész)lánya árulja kint a legújabb könyvét (ő is adja ki a Rivaldafény kiadóval) fia a szerkesztője bent..férfiéletről, nősorsról van szó, érdekesen...de én egy kicsit mintha már túl lennék e témán, -vélem, tán helytelenül, mint ahogy helytelenül is élek pártalanul? - lányomnak s vőmnek venném meg a könyvét is, meg adnám át a hallottakat( de csak a nevét akarná beirni..a dedikálandó könyvekbe, igy ezúttal a vásárlás, sorbaállás, tolongás elmarad) Lányomék nem is biztos, hogy elolvasnák. Sajnos! Én eddig majdnem minden könyvét, irását -élvezettel - igen... (És mindig meg is védem, ha a fanyalgók bántanák...) Szépen is ir, de mostanában kicsit zaklatottabban tán... és túl sokat. Azt mondja szép irásra is törekszik mert csak az lehet jó is. (v.ö. kalokagathia) - illetve forditva: ha egy irás nem szép, az nem lehet jó! de fontosabb, hogy a férfiak nők feletti uralmának ősidőkből eredeztető tarthatatlanságáról szól. Jó párkapcsolat, ha az emberi mélységek lépnek szövetségre.Jin-jang, egymást kiegésziti, mindkettők kell. (...J.A jut megint mint oly gyakran eszembe - pedig M. P. már leszokott róla, mert betegnek érezte, pedig irásai -amikbe, jambusaival, kapaszkodott - "egészségesek"maradtak végig, és mélyenszántón eligazitók, útmutatók : "...mi férfiak férfiak maradjunk, és nők a nők, szabadok, kedvesek, s mind ember...") egyébként Müllert majdnem Thomas Mannként hallgatjuk...(van aki, csak  épp nézi, mert örül...:) ha nem is annyira nagy iró, viszont "ember", mindig az "igazat" mondja. ezt érezni . És akár szeretni is lehet érte...De miért az a piros sál mindig a nyakában...?

Balogh Bélához sajnos nem fértem be! (kisebb teremben, kétszerannyian, mint ahány ülőhely..), igy nem tudtam meg, hogy szerinte mi történik, ha érzelmeinket elfojtjuk (hát jó nem! már a felvetésből is következik), attól viszont nem lettem fiatalabb, hogy jobb hiján beültem egy öregedéselleni szert reklámozó előadásra. (pesze, nem ennek volt "meghirdetve"...)

volt még kisebb csalódásom: thétaszinti meditációt igért egy előadás, de csak elég soványka elméleti alapvetést hallottam,

Laarnál úgyszintén elmaradt a lazulásom, de legalább szórakoztatón volt okos(kodó) és szépen gitározott

volt még homeopátiás gyógymódról szó, meg HKÉ .. is na csak szóban, illetve filmen (legutóbb még a Barátok köztben látott R Kárpáti csinálja Paulinyi segitségével)

azt hiszem túlértem (meg át  és túl is éltem) már ezeket a dolgokat, és mégse vagyok "tartósan" megvilágosodva!:) (nem is lehetek)

mert akkor nem bosszantanának lépten-nyomon a kirivó dolgok, vagy nem is rinának ki. számomra

Semmit se vásároltam viszont, - a drága belépőjegyen kivül- csak egy mosolygó angyalos kulcstartót!....:)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr655684287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása