HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

hegedűkoncert a zenepavilonban

2013.07.29. 16:30 gond/ol/a

minden vasárnap este van valami zene a zenepavilonban, de csak egyszer u.n. komolyzene: hegedű-zongora koncert (persze nem nagyon értem én ezt a felosztást, mert engem talán sokkal inkább felvidít mint az ellenkezője, aminek persze akkor "vidám"zenének kéne lenni, vagy ha elfogadjuk a "könnyű"zene kitételt, akkor a komolynak másrészt meg nehéznek...egyik se fedi a valóságot. Azt hiszem hátat is kéne forditani a megkülönböztetéseknek, kategorikusan. Jó zene van! Egyáltalán: zene. (mert a rossz zene - nem az!)És én az u.n komolyzenében több jót találok, mint abban a másik fajtában, mondjuk úgy hogy több zenét a zenében , több harmóniát, tisztább szineket, több igazi, a kifejezhetetlenség határán lévő érzést...Zavart volna , ha pont erre a hangversenye nem tudtam volna elmenni... mit ahogy sokáig látszott. Persze ebben szerepet játszanak személyes vonatkozások is. Hogy  vagy 10 évet tanultam hegedülni, kettőt konzervatóriumban is... és egy darabig úgy nézett ki (néztem ki) mintha hivatásul választanám a hegedülést...de aztán is játszottam szimfonikus-, kamarazenekarokban. A fellépő hegedűművésznő: Viszmeg Katalin

lányom egykori általános iskolai osztályfőnökének és magyar tanárának nagyobbik lánya, (a kisebbiket én tanitottam magyar irodalomra),

a zongorakísérő meg: Cseh Erika aki  lányomat tanította zongorára (ha átmenetileg is),

 sőt még a lapozójuk is: Gilinger Ildikó az egykori énektanára  és kórusvezetője... úgyhogy ahogy fényképezgettem, (rossz fényviszonyok, és rossz zoom mellett,)rá is gondoltam, hogy megmutathassam őket, ha már a hangzást nem is tudtam megörökíteni...

Persze az volt a lényeg. És ebben a harmonikus, természetes környezetben dupla élvezet. Apropo: természet. A hegedűjátékra is ez volt a legjellemzőbb: a természetesség. (Jehudi Menuhinnál tapasztaltam ezt a fajta könnyedséget, hogy mintha a hangszer hozzá tartozna, a teste meghosszabbitása lenne - persze őt nem láthattam életben, valóságban . De a rádióra tapasztva fülem, hallgattam már az 50-es években is... lélegzetvisszafojtva, nehogy egy hangot is elmulasszak példaképem játékából...) V. K-t pedig évekkel ezelőtt a zeneiskola zárt ajtaja mögül hallottam játszani, ugyanezzel a könnyedséggel, (később nyomoztam ki, ki játszott...akkor még felső tanulmányai előtt volt..de feltűnt a könnyedsége - pedig csak gyakoroltak,  zongorakisérettel - lányom zongoratanárjával.)

Telemann, Grieg zenék hangoztak el. És Debussyk, a holdfény - felejthetetlen, ki is kerestem itthon a hangverseny után  (itt David Ojsztrah - Menuhin mellett a másik "óriás", még a hegedűs időmből)

 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SKd0VII-l3A

 a ráadás pedig örök kedvencem: Massenet Thaisza volt. A Meditation. (ezt a számot a Protapopov műkorcsolyabajnok házaspár egyik kürje kisérőzenéjeként fedeztem fel magamnak annak idején...)

https://www.youtube.com/watch?v=luL1T1WQC2k&feature=share

hangverseny után beszélgettük kicsit - a művésznő anyjával, mondtam "gyönyörú volt".. a koncert... köszönte hogy eljöttem, jaj, hát én tartozom köszönettel!

mindenért ami zene...

...meg emberi szó

 

5 komment

Címkék: zene természet Makó

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr265432348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto 2013.07.29. 18:24:54

De szép volt! Jó, hogy adtad a linket, és emlékeztettél a korcsolyázó házaspárra. Tényleg. :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.07.29. 18:46:14

az nagy és maradandó élmény volt, a zenekiséretük meg külön felfedezés... Művészien korcsolyáztak!

akimoto 2013.07.29. 20:50:42

Zene nélkül nem érdemes élni se. Az ilyen hangverseny, amiről írsz, megújítja az embert.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.07.29. 23:34:03

igen. "a zene, a kell...".... "hogy ne vesszünk el, hogy mégse adjuk fel." ...("mert körülölel , és nem veszünk majd el..." :)
www.youtube.com/watch?v=wsUSYgAqzHc

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2017.07.29. 01:08:59

hova tűntek az avatarok
amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hegedújátéka, a hangzása, tónusa, ha egyáltalán lehet fokozni...
süti beállítások módosítása