HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállítás (4) kiállitás (2) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

por és lomb

2013.07.24. 23:07 gond/ol/a

p1120869b_1374700051.jpg_360x480

 

a porban,
hol lelkek és göröngyök közt botoltam,
mégis csak egy nagy ismeretlen Úrnak
vendége voltam.

tele van a tévé makói filmekkel, a tv2-n pl a Maros-parti kalandpark, a lombkoronasétány, a Makovecz épületek, a Múzeumból kihajtott eredeti Ford modellel bejárva, aztán az m1 balatoni műsorában is a mi Makónkat, a mi fürdőnket, Maros strandunkat népszerűsitik... olyan imponáló képekkel (ami egyébként nem csalás nem ámitás), hogy ha nem lennék makói, biztos csurogna a nyálam , és nem hinném el, hogy létezik ilyen csodaváros! ahol ilyen gyönyörű helyeken lehet nyaralni..(jelzem anyukám mindig is értékelte a városunkat: Nyaralunk! volt a tudatos jelszavunk, ha nem is utaztunk el sehova, mondtuk, itthon is lehet, sőt! pedig akkoriban még nem is volt soktornyú, csodafürdőnk, csak egy lapostetejű, és a Maroson se volt holmi kalandpark, se lombsétány: csupán az egyszerű de nagyszerű természet: örök Marosunk, hatalmas, évszázados,titkokat susogó s árnyat adó fáival.)

Háborgok is magam felé eleget, hogy miért is nem járok (elszoktam!) rendszeresen a fürdőbe, se a Maros partra, sőt a lombkoronasétányt még ki se próbáltam .

Hát nosza , fogtam magam, és miután a szomszéd kerékpárjavitó keményre fújta a hátsó bicikligumit, kikarikáztam a Maros-partra, és felmásztam a lombkoronákig...

Még csak nem is szédültem. De meg kell mondjam, nem a néha ingó soklépcsős alkotmányt csodáltam ott se,

hanem onnan is a tájat, a lombokat, és az itt-ott előbukkanó Marost.

És annál jobban, minél kevésbé nyúlt bele a természet "természetes" harmóniájába. (Az épitmény inkább csak belezavart a táj harmónikus bontatlan rendjébe, de kellett a távlathoz..., a magasabb nézőpont...)

S még csak nem is szédültem (furcsa, mert sokszor lent is...)

Csak gyönyörködtem.

Aztán, hogy beesteledett, 8 felé járt , a Lid feé vettem az utam, sok minden állta utam, csatornázás folyik a városban, elhagyott sóderhalmok, kiásott gödrök, úton-útfélen, útlezárások, vagy anélkül is akadályok, és folyton por kavarog a levegőben...előttünk is az egész utcahosszban, de annak meglesz az eredménye...Csak a kivágott hársfák végleg fognak hiányozni... S őszig még lárma és por...

Kát arcú lett ez a város... A reklámfilmekben csak a szebbik felét látni. De hát örüljünk, hogy van szép fele is...(?)

Át-átevickélünk a porzónán, fel a lombokhoz.

Makovecznek úgyis ez a célja épületeivel (amiből a legtöbb van minálunk) összekötni a földet az éggel...

Nem is tudom miért jár folyton ez a pár Kosztolányi sor a fejemben:

a porban,
hol lelkek és göröngyök közt botoltam,
mégis csak egy nagy ismeretlen Úrnak
vendége voltam.

és ezt lehet érezni lenn a porban és fent a lombok közt...egyaránt...

(azért fent, a lombok közt, közelebb az éghez és magasabb önmagunkhoz (önvalónkhoz) is - könnyebb)

6 komment

Címkék: fotó vers irodalom múzeum természet elmélkedés Maros Makó

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr955423824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto 2013.07.27. 16:33:07

Na, végre! Mit szólsz?

akimoto 2013.07.27. 17:53:34

Atyavilág megint működik!

Hol vagy most? Makón? Ott is meleg... Nem tudunk kimenni a napra, egyszerűen szúr.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.07.27. 19:56:25

én a blogspoton a képekkel jártam igy...most újra engedi, hogy rakjak fel (itt viszont csak egyet...a többit másolom:)
én Makón "melegszem". (utódaim Pesttől Északra, ahogy már utaltam rá valahol... ott is meleg van, de szellősebb, hegyes vidék - mint -gondolom - nálatok is...de mennek vissza hamarosan, keddtől hűl az idő- úgy hallani....)
Én tegnap a fürdőben voltam , árnyékban... ma 4 után mentem csak ki (na meg dél előtt)... mintha azért a levegőn jobb lenne, mint 30 fokos (panel)lakásban. Ráadásul az egész utcánkat újracsinálják, hétvégeken is, és hajnaltól... (por és zaj)hétfőtől vizünk se lesz napközben... Na. Azért jó a nyár!:)ha hűvös a lakásotok maradjatok benn, csak éjjel azért szellőztettek, ugye? A régi házunkban, vastag falak, nagy térségek, fák, bokrok közt, mindig jó hűvös volt. Nem értettem miért volt mindenki odáig emiatt, aki betévedt nyaranta... Most én is szivesen visszatlvednek oda! :(

akimoto 2013.07.27. 20:26:24

Mindjárt mennem kell locsolni.
Sajnos, ugyanolyan meleg van, mint Pesten, de legalább éjszakára lehűl, tudunk szellőztetni.Emlékszem a szép házatokra, talán bútorüzlet volt benne később? Oda lehetne menni hűsölni. :)
A szegedi nyári éjszakai forróságot nem kívánom vissza, de a strand, a SZUE meg a Virág fantasztikus volt.
Együttérzésemet küldöm a makói építkezések miatt, és jó nyaralást a Tieidnek.
Most megyek le. :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2021.07.24. 09:20:10

na végre, újra sikerül belépni
süti beállítások módosítása