HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

a fürdők fürdője - és az élet értelme

2013.07.28. 10:15 gond/ol/a

p1120900bb_1374999541.jpg_360x480

nnna, végre, nem csak kivülről csodálom a fürdőkomplexumunkat,

hanem bemerészkedtem fürdési szándékkal (az épületbemutatón anélkül már láttam...legalábbis a főtermet) 

de, mikor, ha nem ebben a kánikulában használjam végre rendeltetésszerűen és ne csak csodálatra a fürdőnket? - gondoltam -szerencsére a fürdőruhám már megtaláltam korábban, fürdéshez ez nem volt akadály... (más lett, de igy is jól eltelt az időm, majdnem zárásig...)

sokminden elámitott -amiket eddig, a nyitási bemutatón- nem láttam)

már a belépéskor az öltöző előtt a hajszáritó gépek sokasága és igen. dizájnos szépsége......

(hajat is érdemes lenne itt mosni - bár láttam külön fodrászműhelyt is, a bejáratnál.)

 

 

 

 

 

 

 

 

a szekrények kisméretűek, de biztonságosak, van sok öltöző is, és még a legkisebbek toalettjéről is gondoskodnak: pelenkázókkal (na persze, hogy külön figyel egy nagymama ilyesmikre...)

 

s milyen öröm látni, hogy van itt külön GYEREKVILÁG is!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fedett részen 

-amit a bemutatón is láttam -,

persze, hogy rögtön felkukucskál a tekintet...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

de a pihenő részlegen is megpihen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

az "életfa" körül alant fürdenek, körbe-körbe...

 

de olyan meleg van a termál

viz gózétől is,

 

 

 

 

 

hogy egyből kimenekülök a szabadba:

 

 

 

 

 

 

Itt rég voltam, de még elevenen él az emlékezetemben a régi, nagymedencés fürdő emléke, ami dominálta a terepet, és ahol jól lehetett úszni, van itt most is medence, de a legnagyobb is kisebb, csak kb 1 

méternyi a vizmélysége... de azért a 160-ammal biztos tudok majd úszni benne...

csak nagyon tűz a nap, keresnék valami árnyékot... de hiába van rengeteg heverő szerte, az árnyékos fekhelyek már foglaltnak tűnnek... de mégis, találok, ha leleménnyel feljebb húzom, egy fal tövében, hogy legalább a fejem legyen árnyékban

és hanyattfekve, kényelmesen olvasom Hankiss könyvét a Nincsból a Van felé... épp ezt a fejezetet...

 

az élet értelmét keressük.. ( és evidencaiként választ sugalló a háttér felette)

Mi az élet értelme... van? hát ha adunk neki... és amit... nem?

és a sok keresés után - mint Csongor - rádöbbenhetünk akár arra is, hogy saját kertünkben van... mert hosszú út után ugyanoda kanyarodunk vissza - ha kicsit megváltozott is azóta az a "kert"... de az ég, a felhők nem... a légben a kis apró csillogó valamicskék sem... és mi sem(?) talán... érettebbek lettünk, és tapasztaltabbak, nem csak öregebbek és keserűbbek(?)...

50 éve nem lettem volna képes olvasni, pihenni, szemlélődni órákig  órákig egy strandon... (egyébként itt találkoztam újra későbbi férjemmel, gyermekem -még gimnázumból megismert-  apjával) bár rengeteget olvastam egyébként! Hankiss számtalalan, emlitett olvasmányai közül, a nyomot hagyó irók nevei, szinte mind "közvetlen"ismerőseim nekem is!)

de kiderül, hogy úszni, vizbe nem is mehetek, mert valahogy felsérhettem a lábam hátul, vagy 10 cm hosszan megkarcolódva felsebződött... viszont az idő eltelt, a mobilom a fürdés reménye miatt nem hoztam ki, hátha hívott lányom, közben, nem akarom, hogy esetleg aggódjon, miattam, elindulok a szekrények felé, de közben eltévedek, a fedett fürdőtermen keresztül egy kis csöndes kertrészre bukkanok, ahol egy bokor alá még üres ágyat is húzhatok...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

folytatom  hát az elmélkedést az élet értelméről... hát igen, nincs mese, nekünk, nekem kell megadni neki az értelmet...

pihenek (most ezt kell... elfáradtam) de nem nyughatok, az életem értelme, mégis csak ők: az utódaim (ha egy kicsit "elodázás"nak is tűnhet ez(?)... Hankiss szerint is, elméletileg...de a legfontosabb, megkerülhetetlen, akkor is! nélkülük - az én életemben teljesen értelmetlennek érezhetném az "értelmet",- (talán kivéve a tanitványaimat, akik itt is vannak páran, rám is köszöngetnek, kedvesen, talán ők is tekinthetők - szellemi- gyerekeimnek)- de ha az élet értelme maga az élet, mi az, ha nem a továbbadása...!!! Még ebben a fürdőben is a lényeg, épitészetileg is a földet az éggel összekötő életfa... csak lemegyek végre az alagsorba  a  szekrényhez

 (az életfás termen keresztül) a mobilomért,

és látom is, hogy volt egy sms-m, de abban nemirja lányom, hogy aggódna, sőt, minden rendben, csak épp hivott, és fia alszik is, ő is ledől...no akkor nem zavarom őket, nem reagálok vissza - gondolom...

aztán fent vettem egy jégkrémet és beraktam a visszajárót a mobilom tokjába, mert most már csak magammal hoztam... és nem soká meg is szólalt, lányom nevével a kijelzőn, de a vejem szólt bele, mert hogy órák óta hiv a lányom, mondta, csak most már ő próbálkozott, mert a gyerek épp anyja kezében, de már adja is... hát épp hintában ült és kacagott a kislegény, mert mindig ledodálta a sapkát, amit anyja mindig visszaadott, lányom örült, hogy nincs semmi baj velem, sőt, hogy - végre- a fürdőben vagyok...(már noszogatott oda ő is), valószinű azért jelzett kikapcsolást a mobilom, ami miatt tényleg kezdett kicsit aggódni, mert lent az alagsorban nincs térerő... aztán pár perc múlva már  mobilom se volt! Legalább is nem találtam sehol, pedig csak a jégkrémet ettem meg időközben A kisasszonytól, kérdeztem, nem adtak-e le nála egy fehértokú mobilt, de nem. Hát elkeseredve, szedelőzködtem haza felé, hogy a vezetékesről bejelentsem nincs már mobilom. Mikor szóltak, hogy a recepción leadták, s már hozta is a recepciós, még a visszajáró pénz is benne maradt. (mint pár hete a pénztárcamban, amit otthagytam a posta melletti padon...)

visszamentem hát egy újabb helyre, olvasgatni, ahova este felé még a nap is odasütött, de akkor már tehette... megszelidült

fél 8 volt mire szedelőzködtem,  hiszen kiürültek mellettem is a heverők...

csak egy kisgyerek sirt, nagyapja úgy cipelte ki a medencéből, akarata ellenére - könyörgött, nagyanyjának is, hogy ne vigyék még haza.

De hát bezár a fürdő-

mondták neki.

-Ki zárja be? - kérdezte.

talán el is intézte volna nála, hogy mégse...(?)

aaaannyira jó itt....

kilépve a kapun ezt láttam.... 

 

visszafordulva meg ezt:

itt voltam, egész délután, és mindjárt este.

A nap a fürdőpalota mögött lenyugvóban...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr225429632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása