HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállítás (4) kiállitás (2) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

május egyek

2013.05.03. 02:54 gond/ol/a

1988 május 1. Lányom , három és fél évesen, vonul fel a járdán, a fellobogózott utcánkban, 1988-ban egy nemzetiszinű papirzászlóval a kezében. Úgy tűnik, mintha a fal felé "menetelne", de mindenféleképp zsákutcának... Az u.n. rendszerváltás, ami mintegy "eltörölte a multat", legalábbis) (éljen) május elsejéit, csak a következő évben lesz meg,  ha jól emlékszem, de azt hiszem, már nemigen volt nagy felvonulás ekkor se... azóta meg pláne nem. (A munka ünnepe kiüresedett - hiszen munka se nagyon van mostanság - "becsület és dicsőség dolga"-ként, pláne nem.) Pedig mennyit izgultam korábban, előre,hogy jaj mi lesz, ha a kiszámithatatlan időjárás nem kezdvez az obligát, iskolákban megkövetelt egyszál fehér blúznak, majd alulöltöztetem fel, agyonféltett lányom? Hát azóta ez a félelem duplán indokolatlannak bizonyult, nem csak azért mert iskolásként nem kellett felvonulni  lányomnak (nekem se visszatért tanárként már), hanem kirobbanó nyári időjárás van manapság május elsejéken. Mint most is.

Azért  - mint mindig - én ki"vonulok" biciklin a Maros-partra. De csak hogy megnézzem a Marost... (jó ürügy) - a ringlispil, a sátrak nem érdekelnek, a tömeg se. (Idén még műsorok se voltak, csak szúnyogok, állitólag, láttam is hogy mindenki hogy csapdossa magán, engem (azok is) elkerültek... úgy látszik már ők se kedvelnek. Csak a hű Maros tűri el nem apadó csodálatom s szeretetem ill. az én odaadó hűségemet.

Lányom , időközben felnőve, s felkerülvén (férjhez menve) a fővárosba,  már a Dunát szemlélheti ugyanakkor, féléves kisfiát  tologatva a Római parton...

.....83. május 1. Makó

itt még én is felvonultam, de csak tanitványokat fedeztem fel, meg kollégákat...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vmHq7T3jIOE#!

igazán felemelőnek és impozánsnak tűnik ez a felvonulás, most, kivülről (és kicsit felülről) nézve...

következő évin,ezen már nemvettem részt, már vártam a kisbabám, 4 hónapja, ez év októberében született meg, és mi már nem vonultunk fel - csak ő egyedül..:), a járdán, lásd fent... 

 

 

 

18

Szólj hozzá!

Címkék: múlt lányom Maros

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr925263209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása