HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

felkavaró dokumentumok

2013.09.16. 08:53 gond/ol/a

meséli a unokabátyám, hogy képzeljem csak el, hogy egyszer meglátta magát, a canadai tévéműsorban, kisfiúként, a Theresin-i náci propagandafilmben... az ott bemutatott gyerekopera nézése közben, premier planban...

-engem nem láttál? (én is abban a táborban voltam, igaz, csak 2 évesen)-mi volt az opera cime?

-Brundibar

kerestem a youtubon

https://youtu.be/b_Qcw5FMrG8

nem tudom, én vajon ott vagyok-e a gyerekek közt (nem hiszem:() ..de unokabátyám még a körülményekre is emlékezett részletesen, hogy hogy vitték őt oda,,, de mikor rákérdeztem, hogy volt fésülve a haja, aarra már nem emlékezett... (utólag találtam fenti filmet, a dokumentum dokumentumát, itt talán ő a 0,24 mp-nél!)

 https://www.youtube.com/watch?v=b_Qcw5FMrG8

 

-kanadai unokanővérem is legutóbbi találkozásunkkor - izgatottan egy fotóról beszélt, amit a kanadai Wallenstein kiállitáson látott, munkaszolgálatosokról készitett csoportkép, és ahonnan egyszer csak az apiukája nézett szembe vele...

én is - minden Borban készített fotót - alaposan megszemlélek, hátha felfedezem rajtuk az apámat (eddig még nem sikerült)

Igaz, nincs is nagyon erőm hozzá: itt van előttem a polcon évek óta a "Rézbánya Borban" cimű DVD,megvettem, de még nem volt erőm végig is nézni...

kiskorom óta , lakásokon át, rejtem magam elől a "Te vagy a tanu" c vaskos könyvet, amiben szörnyű képek vannak a szörnyű valóságról .És egy lista a háború utáni keresett, eltűntekről (akik valszinű "sose tértek vissza" - micsoda eufemizmus ez az elpusztitásukra - még igy, utólag is, a nem elfogadható valóságra.)

amikor, amibe születtem...

az én személyes -még és már otthoni fotóim szinte idilliek...

node mi volt közben egy évig...1944-1945...? A zlabingsi, theresini lágerban)

most nézem a teresini filmeket... keresem -akkori magam - , az unokabátyámra se tudok ráismerni (teljes bizonyssággal)...egyek voltunk a pusztulásra itélt (de megmenekült) tömegből

Unokanővérem apukája nem jött vissza. Az lehetett az utolsó fénykép róla. Ami most valahogy előkerült egy kiállitásra...

Apámról szinte kép se maradt...Egy tábori levelezelőp, lakonikus, , szellemes stilusban...nyugtatásunkul(?)...

 --- ez itt a teresini propagandafimből egy részlet:

https://www.youtube.com/watch?v=TmIPNktUeoI

 ...Mi is az, hogy "holokauszttagadás"?!

És mikor kezdődőtt?!

Szólj hozzá!

Címkék: film elmélkedés múlt kapcsolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr765515024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása