HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

Maros vize - élet(em) vize

2013.08.15. 14:22 gond/ol/a

p1130437b_1376569354.jpg_350x466

meleg van, de már a töltésen legurulva megérezni a folyó friss illatát...

ez nem változik! évtizedek óta ugyanaz. Jut eszembe, hogy van egy pár hónapos fotóm is, ami a strandon készült, 1943-ban még (következő nyáron deportáltak . jó hogy előtte még megfordultam a Maroson)...aztán is de hányszor... és ahogy tekerem a biciklit, jut eszembe, amikor még nem volt meg ez az erdei műút, a töltés tetején baktattunk végig nagynénémmel a tűző napon (rajta mindig volt széleskarimájú szalmakalap - amit én nagyon ósdinak tartottam, de rajtam is lehetett azért valami fehér vászon... volt úgy hogy az unokabátyám felrakott a biciklivázára, és közben ugratott (ma is azt teszi), de legtöbbször anyuval mentünk ki, biciklivel ő mindig csomagolt uzsonnát is előbb, pl főtt kukoricát konyharuhába tekerve!),amit alig győztem kivárni, meg rendbe is tette a lakást előbb...de én csak kajabáltam anyuuuu, mikor megyünk már le a strandra?...nem volt olyan nyári nap, amikor jó idő volt, hogy ne mentünk volna ki, (anyukámék Maroslátogató dinasztia voltak, remekül úsztak, anyu bajnok is, én is hamar megtanultam, s át is úszogattam hamarosan a Marost - ), gimista koromban a barátnőkkel mentünk ki..., egyetemistaként, ha itthon voltam, könyvek társaságában, kezdő tanárként, még a szeptemberi tanitási órák után is, kihasználni az utolsó jó napokat is -akkor volt a legszebb, legnyugodtabb, legsimogatóbb a Maros... menekvésként is , még beszippantani elraktározni a Maros illatát (ugyanazt , amit most is érzek) és a látványát... aztán jópár év szünet, kihagyás, elhanyagolt part, fürdési tilalom... Most már lehet szabályosan is fürödni!, és újjáéledt a part, öltözők, zuhanyozók büfé pavilon, nomeg a kalandpark és drótkötélpálya csábitják az embereket... engem nem ezek vonzanak, "csak" maga a folyó, a Maros... meg talán az emlékek... tán önmagam, a régi énjeim , ami talán legbelül ugyanúgy nem változott, mint a folyó, az örökös változásai(nk) ellenére sem...

itthon vagyok.partjai(m) mellett...

s tudom, valahol itt van az a pár hónapos is, az a tornászkodó kisiskolás, a barátkozó kamaszlány, a rajongó bakfis, a csinosnak tartott gimnazista, az olvasó-komolykodó, de egyetemista, a kissé  kiábrándult de azért jó dolgokért lelkesedő és lelkesitő tanár.... és szünet, most itt , ez a 70es öregasszony, elnehezülten, tétován botorkálva, a vizes homokban, pancsoló kisbabákat is nézegetve, hasoniltgatva saját unokájához, -ezek picit nagyobbak már,- ideképzelve őt is... majd... a partra, ahogy egyszer ő (a nagyanyja is) is itt ült...70 éve...már...

mert az élet folyik, mint a Maros.

és örök...

"és örökké lesz nyár.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr195460821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása