HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

Fanni örök

2014.02.15. 21:21 gond/ol/a

reggel olvastam a hirt...hiába irták oda , hogy 102 éves korában...megrenditett... hiszen én azt hittem, hogy Radnóti felesége, "Fifi néni", Fanni... örökké él..

talán igy is van, Fanni bizonyosan halhatatlan... a versek örzik halhatatlanságát

de olyan jó s megnyugtató volt tudni, hogy él, köztünk van, ha elzárkózva is...

két éve én is részt vettem a szokásos Radnóti menet utolsó etapján a Pozsonyi uti ház előtti megemlékezésen, ahol a Dr Radnóti Miklós cimtábla mögött lakott, ugyanabban a lakásban....... fel is néztem egy párszor a sejtett ablak irányába... elég és felemelő  volt a tudata is, hogy ott van mögötte, valahol...

meg jártam az MTA kiállitáson, ami az ő adománya révén jött létre , féltve őrzött kéziratokból, dokumentumokból

És - bár nem ismertem - bevallom úgy gondoltam mindig rá, mint közeli ismerősre

A családi sorsunkban van közös találkozási pont. Az én anyám is egy bori munkaszolgálatos özvegyeként élt ... és halt ( ő már 25 éve) de ő is hű maradt a férjéhez, és nem ment újra férjhez, mert nem akarta. hogy  gyereküknek (nekem ) "mostohaapja" legyen, a feejthetetlen "igazi" helyett... Fanni hűségesen ápolta, gondozta a költő emlékét, s szellemi hagyatékát... és emberi méltóságát.

És van egy családi legenda, ami szerint talán a nagynénikém fel is vette vele kapcsolatot, még  1960 körül, mielőtt egyetemre mentem, de erre sose mertem igazán rákérdezni, megmaradt kétes  hitelű legendának.. de beleillik nagynéném  habitusába. és - ha igaz -,  Fanniéba is... Mint az anekdoták, amik vagy megtörténtek, vagy nem - mindenképp jellemző azokra, akikről szól:...jó emberek voltak mindketten...

 De én pl el se tudtam volna képzelni, hogy a versek Fanniját valóban ismerjem, bár nem bántam volna, igazán, ha Fifi néni egyszer csak megjelent volna előttem a Pozsonyi út egyik hétköznapján (bár az már attól ünnep lett volna!)

 Irt errőleg egy meghitt verset Kántor Péter is (ki tudja a valóságban is megtörtént-e , de most már ez is itt marad, örökre:

"A Pozsonyi úton jön nyárra tél, / jön szembe Fanni, a haja fehér"

ha a valóságban el is ment,

és főleg Radnóti verseiben: "mozdulatlan és örök"

és várja a költőt szőkén a rőt sövény előtt már nem is feltételes módban tán...

remélem, hogy végre találkoztak....

velünk itt maradnak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr305815397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása