HTML

utó

Friss topikok

  • gond/ol/a: na végre, újra sikerül belépni (2021.07.24. 09:20) por és lomb
  • gond/ol/a: @Rozsa T.: lányom legújabb verskötetének a cime éppen: Anna visszafordu;)(Karenia ANna természetes... (2017.12.17. 01:20) gyönyörű szerelmeim
  • gond/ol/a: hova tűntek az avatarok amúgy idén is voltam a koncertjén, a napokban...egyre jobb és szebb a hege... (2017.07.29. 01:08) hegedűkoncert a zenepavilonban
  • gond/ol/a: milyen érdekes, épp most került elő nagymamám egy 1952-ben irt levele, amiben a zenéről irja , s a... (2017.07.15. 20:28) sorszerűségek Csajkovszkij koncert körül
  • gond/ol/a: már csak online :( (2016.08.17. 00:41) a ligetben

Címkék

. (1) álom (1) betegség (1) Budapest (2) Címkék (5) élet (1) elmélkedés (26) épitészet (1) epizód (6) eset (3) festők (1) fi (1) film (6) fotó (6) halál (1) irás (1) irodalom (9) Isten (1) József (2) kapcsolatok (15) képzőművészet (5) kiállitás (2) kiállítás (4) könyv (6) könyvtár (2) lányom (8) Makó (21) Makovecz (2) Maros (3) múlt (11) múzeum (3) rádió (1) Radnóti (1) számitógép (1) Szeged (5) szinház (1) tánc (2) természet (7) történelem (4) vers (20) zene (6) zsidóság (6) zsinagóga (4) Címkefelhő

pozsonyi piknikes tabló

2013.09.06. 19:12 gond/ol/a

pozsonyi piknik programjai közt a Lányok anyák - antológiánkkal kapcsolatos programra időzitettem a felutazásom - nem, nem Pozsonyba! - csak Pestre, a Pozsonyi út környékére, az antológiás programunk vele szemben, a körút másik oldalán volt, aWallenberg Egyesület szervezésében, kiállitótermében... mi egy kis családi-rokoni találkoz

ással is egybekötöttük az eseményt, kisunokám, hetek óta most láttam újra, ő se járt még túl gyakran Pesten, (Budáról), s kint is maradt a programból, el is aludt a kocsijában,utána, mikor már kiürült a terem, meg is etette gondos anyja, Kanadából épp ide látogató unokatestvérem,  segédletével...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a bemutatón előbb az antológia keletkezéséről beszélt szerkesztőjePécsi Kata, a női aspektus, látásmód fontosságáról,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 volt egy felolvasás is (Fenákel Judité)ennek jegyében, bizonyos Manci néniről, és egy felszólalás, miszerint ne essünk a ló túlsó -csak női- oldalára, a férfiakat kizáró történeteinkkel -

és a szövegeinkhez kapcsolódó archiv fotók vetitése a vásznon, összekeverve a különböző családok családi fotóit mintegy egyetlen nagy családba... érdekes volt, pl a Hollandiában élt apai nagymamámat látni köztük (a virtuális, új keretben... s észlelni hogy egyre jobban hasonlitok rá. (?) (pláne, mióta én is immár nagymama lettem...)


én maradtam a legtovább, egész besötétedés utánig a Pozsonyi  úton, pedig nem igen birom a tömeget, sehol se... be is vágtam a Radnóti utcába, ami bár a színházaké volt, most, de a vége -, vagyis a Duna felé Bulla Elma emléktáblája, Radnóti plasztikája, már szinte néptelen térségben került kiváncsi szemem elé:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán visszavonzott a szinpad környéke, bár nem sokat láttam belőle, mig fel nem álltam egy kis kertes részre. Itt jó volt hallgatni és a kivetitőn többnyire látni is, a pesties műsorokat, pl Kern András dalát aLövölde térről (de szeretem , de remekül é

nekli ezt a remek dalt...),

aztán a legvégén,

"Fegya" (Jávori Ferenc, a BudapestKlezmerbandből és Dunai Tamás, nem csak énekhangjával (mint hegedűs a háztetőből, Tevje a tejesemberként, hanem klarinéttal is -

főleg odesszai dalokat énekeltek, Fegya engem, hanghordozásában, előadásmódjában, rekedtes erőteljességében és hatásosságban nagyon emlékeztetett Viszockijra, ha a dalok szövegei nem is voltak olyan "erősek", mint a a klasszikus fenegyerek költőé, node oroszul - elhangzott a Moszkvaparti esték is,Podmoszkovnie vecserá -felszólitásra együtt énekeltük _tem ...Nye szlüsno v szadu dazse sorohi, (hol vannak a cirill billenytyűk?!)

jó volt feleleveniteni az oroszt, és a dalt, amit még tanitottam is... nemrégiben a Duna-partra kimentem telefonálni lányommal (hivott, de csak ot hallottam, hazaértek), közben gyönyörködtem a kivilágitott Margit hidban és a Dunában - és a Moszkva-part és Duna-part , múlt és jelen is, kicsit egymásbamosodott, a két folyó egymásba folyt, és nem itudom, miért, de a szememből is folytak a könnyek...

Trudno vüszkazaty i ne vüszkazaty , sto to na szerdce u menja

nehéz kimondani és nem kimondani, hogy mi van a szivemen...

.......

(én egyszerre tudom szeretni a magyar és az orosz nyelvet, meg az angolt, franciát -nosztagiát érezni Moszkva és Budapest után,  meg Makó iránt, szeretni a Marost, a Dunát, a Balatont, a tengert, az adriait és a földközit is... mindent... szeretném átölelni az egész világot.. és tudok egyszerrre zsidó is és magyar is lenni, de főleg - remélem - ember! minden alkategóriától függetlenül --- és nem is értem, hogy miért vannak olyan  emberek, akiknek csak a kirekesztésen jár az esze - hát nem magukat (is) szegényitik ezzel?:..)

Mindenestre itt most mindenki szeretteli és ölelkezős volt... szinpadon és körülötte is...

Kár hogy csak egyszer egy évben van pozsonyi piknik...

(i k szozsalényju gyeny razsgyénijá tolko raz v godu)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lineas4.blog.hu/api/trackback/id/tr745498472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rozsa T. 2013.09.07. 10:20:57

Kedves Aliz, nagyon is egyetértek a konklúzióddal: ..."nem is értem, hogy miért vannak olyan emberek, akiknek csak a kirekesztésen jár az esze - hát nem magukat (is) szegényitik ezzel?:..)"
Másrészt meg nem értem a "zsidó" és "magyar" megkülönböztetést sem... A magyarba talán belefér az is, hogy cigány, hogy tót, hogy zsidó vagy más vallású... A történelem folyamán ugyanis olyan sokfajta összetevőből alakult ki a magyar, hogy kár szétválogatni, ami olyan szépen összevegyült... Többek között a közös nyelv, a közös sors által...

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.09.07. 11:32:20

ezek evidenciák... lennének!vallástól függetlenül is..ezek evidenciák... lennének!vallástól függetlenül is..

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.09.07. 19:18:14

kedves kommentdoboz! "hát maga megbolondult, hát maga megbolondult, hogy mindent kétszer mond, hogy mindent kétszer mond?"
süti beállítások módosítása